Growth Marketing:
Bulder Bank og andre verdenskrig. Hvordan vinne nye kunder og gamle
kriger.
Eirik Bø Bakke, leder for salg og marked i Bulder Bank
Vipps: Elsket for hverdagsmirakler. Om hvordan vi bygger en sterk relasjon til både hodet og hjertet til folk flest.
Hanne Norstrøm-Ness, markedsdirektør Vipps
Vi lover pauser underveis. God kaffe og hyggelige folk å snakke med.
Vi håper inderlig du vil bli igjen for litt mat og prat. Du kan ta en kjapp matbit på vei ut, eller aller helst henge med oss et par timer. Vi holder baren åpen til klokken 18:00
Klikk på bildene for å lese mer om våre foredragsholdere
Kristin Skogen Lund er konsernsjef i Schibsted. Hun har tidligere vært administrerende direktør i Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO), vært konserndirektør i Telenor, ledet flere Schibsted-selskaper og hatt stillinger i Coca-Cola, Unilever og den norske ambassaden i Madrid.
Kristin Skogen Lund har vært president i NHO og vært styremedlem i styrene til Ericsson og Orkla, blant andre. Hun har også vært medlem av the ILO Global Commission on the Future of Work.
På Jonsvollkonferansen vil Kristin Skogen Lund snakke om viktige egenskaper hos ledere som lykkes i et samfunn i konstant endring.
Hanne er markedsdirektør hos Vipps, dit kom hun fra jobben som markedsdirektør i Finn.no.
Tidligere i år ble Hanne kåret til Årets foredragsholder av Annonsørforeningen. Ikke rart vi gleder oss til å få besøk av henne i Bergen!
Vipps har vi en ambisjon om å bli elsket for hverdagsmirakler. Skal vi få til det må vi bygge sterk relasjon til både hodet og hjertet til folk flest. Det handler om å skape befriende enkle opplevelser, og fylle kommunikasjon med innhold som folk bryr seg om. I vår Vippsreise setter vi folk først, og bruker innsikt aktivt til både produktutvikling og budskapsutforming. Det siste året med spesielt fokus på å bygge nye posisjoner innen Regninger og Nett samtidig som vi opprettholder sterk merkevarekjærlighet.
Cecilie Staude er høyskolelektor ved institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Hun har flere års erfaring fra PR-bransjen, blant annet fra Geelmuyden Kiese. Cecilie er en svært populær foredragsholder innen temaer som markedsføring, kommunikasjon og sosiale medier.
Fremtidens kunder trekkes mot virksomheter som ønsker å bidra
til en positiv endring i verden. Det leder merkevarer i retning av bærekraft og
sosialt ansvar. Samtidig påvirker teknologi og endring i medievaner
kjøpsreisen, og innvirker på hvilke spørsmål og følelser kunden opparbeider seg
i de ulike fasene frem mot å ta en beslutning. Bærekraftige virksomheter
benytter sosiale
kanaler og nettverk til å berøre, begeistre og engasjere kunder og andre
interessenter med sine historier. For å høste gevinster og få konkurransefortrinn
gjennom tiltakene, er det avgjørende å forstå hvilke krav som stilles for å kommunisere effektivt og
troverdig med den vi ønsker å nå.
Sara har lang erfaring fra smart og målrettet digital markedsføring. Hun har bakgrunn som Performance marketing spesialist fra byråene iProspect og Kalibrert. Før hun kom til Sparebanken Vest som Digital markedssjef, arbeidet hun som digital markedsfører i Sbanken.
Sara vil snakke om hvordan vi utnytter kundedata målrettet og systematisk i markedsføringen. Og hvilke grep vi har tatt for å sikre at kundedata benyttes rett, på en måte som både Datatilsynet og kundene selv vil smile av.
Espen er leder for Digitalt salg i Sparebanken Vest. Han har bakgrunn som markedsdirektør i Aftenposten og Eniro, markedssjef i NHO og strategidirektør i iProspect. Espen har skrevet bøkene "100 tips: Slik får du gratis trafikk fra Google" og "Slik bruker du sosiale medier på jobben". I 2015 ble han kåret til Årets sosiale medier rådgiver under Social Media Days.
I samarbeid med Schibsted har Sparebanken Vest brukt innholdsmarkedsføring ofte. Den desidert største effekten får vi når artiklene spres via sosiale medier og internt i tillegg til via Schibsteds flater. Hør hvordan vi fikk godt over 30.000 lesere av et intervju med Jan Erik Kjerpeseth og massiv tegning av egenkapitalbevis i banken.
Tonje kom nylig til
Sparebanken Vest, men har brent for merkevarebygging i hele sin karriere.
Hun har bakgrunn som markedssjef i Friele og har
arbeidet med mange sterke merkevarer både som rådgiver i Magma, Knowit og
Mediaedge
Tonje vil
snakke om merkevarereisen i Sparebanken Vest og hvordan vi
kommuniserer distinkte merkevareverdier til kundene våre.
Eirik er leder for marked og salg i Bulder Bank og er
bankens Growth General. Bømlingen elsker å jobbe i krysningspunktet mellom
kreativt- og analytisk arbeid. Han er utdannet siviløkonom fra NHH med
mastergrad i «Marketing and Brand Management». Før han kom til Bulder
Bank jobbet han i Sbanken, og på byråsiden som konsulent for merkevarer som GE
Moneybank, Tryg, DNB, Norwegian, Bergen Live ++. Som tittelen på foredraget
røper er han åpenbart glad i historie, men like begeistret for fremtiden.
Med et mål om å ha en lånebok på 20 milliarder i løpet av
drøye to år har Bulder Bank lagt listen høyt. Hvordan jobber bank-utfordreren
med vekst? Og hvorfor er de mer inspirert av andre verdenskrig og Spotify enn
bankene de konkurrerer med?
Siren har mer enn 12 år bak seg i Sparebanken Vest. Tidligere har hun arbeidet med merkevareledelse og strategisk kommunikasjon for en rekke bedrifter på Vestlandet. Bred erfaring fra ulike fagmiljøer som Kunsthøgskolen i Bergen, NRK og Bergens Tidende. Utdannet cand.philol fra Universitetet i Bergen med hovedfag i nordisk litteratur og Executive MBA i Økonomisk styring og ledelse fra NHH.
Siren Sundland åpner dagen og forteller om store ambisjoner om å bygge Vestlandets ledende marketingmiljø på Jonsvoll. Et raust og inkluderende miljø. Jonsvollkonferansen er bare starten.
Ove brenner for den gode historien og har over 20 års
erfaring som journalist fra landets største mediehus som BT, TV 2, Discovery og
mediekonsernet Schibsted. Siden 2016 har han vært tilknyttet Schibsted Brand
Studio som innholdsprodusent og prosjektleder, og har jobbet tett med
Sparebanken Vest i 2019. Fra februar 2020 er han faglig leder og redaktør for
en ny innholdssatsing i Media Bergen. Ove jobber også med den internasjonale
journalistkonferansen «Fortellingens kraft».
I samarbeid med Schibsted har Sparebanken Vest brukt innholdsmarkedsføring ofte. Den desidert største effekten får vi når artiklene spres via sosiale medier og internt i tillegg til via Schibsteds flater. Hør hvordan vi fikk godt over 30.000 lesere av et intervju med Jan Erik Kjerpeseth og massiv tegning av egenkapitalbevis i banken.
Samfunnsengasjert konsernsjef i Sparebanken Vest. Brenner for kunsten å gjøre tanker og ideer om til handling. Kjerpeseth er styreformann i Frende Forsikring, Brage Finans, Finance Innovation og BKK. Styremedlem i Finans Norge og Vipps. Tidligere styreleder i Bergen Havn og Bergens Næringsråd.
Jan Erik har godt over 16.000 følgere på LinkedIn og kan nå svært bredt ut med budskap i mange sosiale medier. Hør hvordan han bruker sosiale medier for å motivere og informere internt, for å drive god historiefortelling eksternt og for knyttet tettere bånd til kunder og forbindelser.