IMO 2020 – regelverket ble innført ved årsskiftet og medfører betydelige endringer i tilbud/etterspørsel etter ulike drivstoffalternativ. Kan vi allerede nå se effekter i kjemikalie- og tørrbulkmarkedet? Og hvilke muligheter har deepsea-flåten for alternativt drivstoff?

Kjemikalietank har i lengre tid skjøvet den forventede markedsoppgangen foran seg. Er vi endelig i ferd med å se positive tegn? Tørrbulk er akkurat nå nede i en bølgedal. Er det kortvarig, eller må vi forberede oss på en lengre nedgangsperiode? Og hvordan vil IMO 2020 påvirke disse segmentene?

Det grønne skiftet påvirker oss alle, og NCE Maritime Cleantech ser på hvilke muligheter deepsea-flåten har til nullutslipp i fremtiden.

Sparebanken Vest inviterer på nytt til shippingseminar på Jonsvoll, der dere får faglig påfyll og muligheten til å treffe andre aktører i bransjen. 

Tid: Torsdag 13. februar kl 08.30 - 11.00
Sted: Sparebanken Vest, Jonsvollsgaten 2, Bergen 

Innhold

08 30: Frokost/ registrering  

09 00: Velkommen 
Bjørn Årdal, Banksjef Shipping, Sparebanken Vest

09 05: Hva betyr nye handelsbarrierer for shipping
Kjetil Benson, Leder SPV Markets

09 30: Hvor langt unna er vi, og hva må til for at vi skal nå målet om å få lansert nullutslippsløsninger innen 2030?  
Senior Forretningsutvikler Geir Odland, NCE Maritime Cleantech

09 55: Pause 

10 10: Kjemikalietankmarkedet og IMO 2020 
Senior Analyst Peter Borchgrevink, Steem 1960

10 35: Utsikter for tørrbulkmarkedet i 2020
Senior Analyst Joachim Erlandsen, Grieg Shipbrokers

11 00: Slutt  

Vi håper å se deg

Tid og sted 13. februar 08:30 - 11:00

Jonsvollsgaten 2, 5011 Bergen