IMO 2020 – regelverket ble innført ved årsskiftet og medfører betydelige endringer i tilbud/etterspørsel etter ulike drivstoffalternativ. Kan vi allerede nå se effekter i kjemikalie- og tørrbulkmarkedet? Og hvilke muligheter har deepsea-flåten for alternativt drivstoff?
Kjemikalietank har i lengre tid skjøvet den forventede markedsoppgangen foran seg. Er vi endelig i ferd med å se positive tegn? Tørrbulk er akkurat nå nede i en bølgedal. Er det kortvarig, eller må vi forberede oss på en lengre nedgangsperiode? Og hvordan vil IMO 2020 påvirke disse segmentene?
Det grønne skiftet påvirker oss alle, og NCE Maritime
Cleantech ser på hvilke muligheter deepsea-flåten har til nullutslipp i
fremtiden.
Sparebanken Vest inviterer på nytt til shippingseminar på
Jonsvoll, der dere får faglig påfyll og muligheten til å treffe andre
aktører i bransjen.
Tid: Torsdag 13. februar kl 08.30 - 11.00
Sted: Sparebanken Vest, Jonsvollsgaten 2, Bergen
08 30: Frokost/ registrering
09 00: Velkommen
Bjørn Årdal, Banksjef
Shipping, Sparebanken Vest
09 05: Hva betyr nye handelsbarrierer for shipping
Kjetil Benson, Leder SPV Markets
09 30: Hvor
langt unna er vi, og hva må til for at vi skal nå målet om å få lansert
nullutslippsløsninger innen 2030?
Senior Forretningsutvikler Geir
Odland, NCE Maritime Cleantech
09 55: Pause
10 10: Kjemikalietankmarkedet og IMO 2020
Senior
Analyst Peter Borchgrevink, Steem 1960
10 35: Utsikter for tørrbulkmarkedet i 2020
Senior Analyst Joachim Erlandsen, Grieg Shipbrokers
11 00: Slutt